We're all scared of the future

Planer

Inför helgen: Fredagkväll, inget riktigt planerat än, drar väll ihop något, lördag till söndag ska jag, mamma och syster på spa. Ska bli så himla mysigt. Nu jävlar ska jag bli len, mjuk och godisdoftande.

Inför nästa vecka: Lite kabaré och städdag, sedan på onsdag, gå ut nian och gå på bal. På torsdag åker jag och EmAm till Paris. Shiit, det är snart ju!

Inför sommaren: Så mycket planerat alltså. Först paris med ambratt, efter det åker jag till Italien en vecka, väl hemma så blir det till att slappa och jobba. Kanske ska jag till Båstad också, tennisspelare till pojkvän som man har. Sedan ska jag ägna en massa tid till vänner och kärlek och skratt. 

Inför hösten: Ny skola, nya vänner, läskigt. Samhäll-journalistik eller Samhäll-Europa och världen på Ingrid Segerstedts gymnasion. Vi får se vad det blir, behöver inte bestämma mig förrän i slutet på ettan. Sedan blir det till att plugga på de resterande tre åren. Kommer jag säkert att klara galant.

Inför resten av livet: Efter studenten vill jag till London eller New York, sedan ska jag se till att göra allt jag drömmer om, utbildning, spontana resor, karriär, jag vill bli copywriter, utrikeskorrespondent eller arbeta inom internationella relationer av något slag, gärna inom FN eller liknande, skaffa mig livserfarenhet och inte ångra de saker som jag aldrig gjorde. Och en annan viktig sak för mig, jag ska aldrig sluta gå mot strömmen, det är den egenskapen som gör mig till en som kan bli något. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0