Söndagsångest

När jag var liten och kom tillbaka till skolan efter helgen så försökte jag alltid se så trött och seg ut som möjligt. Detta gjorde jag för att jag hoppades att fröknarna (som man på den tiden trodde hade all makt i världen) skulle se det och förstå att två dagars helg inte räckte utan att vi behövde en dag till.
Jag har som ni förstår alltid tyckt måndagar är hemskt jobbiga. Och därför börjar ångesten redan lite lagom på söndag kväll, för visst känner man alltid att helgen sprungit förbi en och gått så otroligt fort? Nu när jag går på Isgy (Ingrid Segerstedts gymnasium) så är det inte lika jobbigt, för då vet man att man bara har tre dagars skola i rad, sedan är man ledig på torsdagen och fredagar brukar ju gå av sig självt. Det är så härligt att inte gå i skolan en hel vecka i streck. Trots detta har jag lite lagom söndagsångest, mest för att jag inte är van vid tempot och att bara vara ledig två dagar. Men nu hoppar jag ändå i säng och hoppas att måndagen flyter på bra. Puss på er!

Kommentarer
Postat av: maja

sv: du då är vi två om den saken! det är ju helt underbart :)

2009-09-01 @ 17:47:50
URL: http://majakaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0