Snygg..Jag?

Jag kommer hem. Tröttare än tröttast. Inser att jag måste ta bort sminket (eller ja, mitt smink är alltid krackelerat efter en moppetur så det är bara mascaran kvar) innan jag lägger mig för jag vill inte se ut som hell om tio år. Mitt hår som innan utgång noggrant plattångats är nu lockigt i topparna och solbrännan från tidigare i sommras är som bortblåst, men ändå ser jag mig själv i spegeln och tycker jag är snygg. Som en fotomodell efter en vild fest. Och jag inser att det är där man har lyckats med sitt självförtroende. När man kan tycka att man själv ser bra ut fastän blek hy, ostyrigt hår och endast en uns av mascara på fransarna, då kan man vara nöjd, för då vet man att man klarar allt. 

 
Vem är egentligen genuint vackrast? Hon som kan konsten att framhäva sig med smink och hårstylister, eller hon som lyckas vara strålande vacker utan smink?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0