Räädd!



Varje gång man ska hämta ut ett recept på apoteket så står det att man ska ha legitimation i beredskap. Eftersom jag inte har någon legetimation (har aldrig velat skaffa eftersom det skulle va värsta pinsamt sen när man är 18 och ska gå ut att ha ett legfoto från när man var typ 13) så får jag alltid chansa och hoppas att dem inte frågar. Så går man fram där och vet att man måste ha detdär receptet idag annars är det kört och så ser tanten värsta sur ut och man bara "fråga inte, fråga inte", också frågar hon inte och då andas man ut för att man slipper åka hem och hämta passet.

Jag har funderat lite på dethär med apotekare. Dem kan väl inte ha så mycket vänner eller bekanta, jag hade aldrig velat känna någon som jobbar på apotek. Fatta om man typ har fått svamp eller något och ska köpa medicin också i kassan sitter en bekant och man bara "jaha, hejhej jaa alltså det är ju inte till mig, absolut inte". Haha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0