Cleanin' up the world for you and me


Hejsan! Har precis städat och rensat garderoben med 11 cm klackar, riktigt skoj kan jag säga er xD
Skönt att äntligen ha fixat garderoben för det var så fruktansvärt mycket kläder att den bara brakade hela tiden, men nu har jag slängt en hel del så nu är den som ny. 

Nu ska jag ner och baka lite scones, kan behöva ett mellanmål. Innan har jag alltid tyckt det är så wierd med människor som inte äter när de kommer hem från skolan, har alltid tyckt att dem borde svälta ihjäl tills middagen, men nu har jag kommit på att de flesta familjer äter middag vid 5-6 tiden, och då hinner man ju inte bli så hungrig. Hos oss äter vi ju middag vid åtta-halv nio så då är det ju mer än åtta timmar sedan lunch. Hahaha, fan vad smart jag är. xD

Scones

 

Receptet är för 4 personer.

  • 3 dl mjölk
  • 100 gram smör
  • 7-8 dl vetemjöl
  • 4 tsk bakpulver
  • 1 tsk salt

Blanda mjöl, bakpulver och salt i en bunke.

Skär smöret i bitar och blanda ner det i mjölet. Finfördela smöret med fingrarna till en grynig massa.

Blanda ner mjölken och rör ihop till en deg, men rör inte i onödan utan sluta när du kan kan forma till en deg.

Dela degen i fyra bitar och platta ut till runda kakor, cirka 12-15 centimeter i diameter. Skär två skåror i varje kaka, i ett kors. Nagga kakorna med en gaffel.

Lägg på bakplåtspapper eller smord plåt och grädda i 250 grader i cirka 10 minuter. Servera nygräddade och varma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0