Life


Hallo!
Har precis satt i mig lite pannkakor med sirap. Det är helt sjukt hur mycket jag kan äta utan att gå upp i vikt. Jag behöver aldrig någonsin tänka på vad jag äter och det är jag så jävla glad för. Jag har så otroligt bra ämnesomsättning så jag behöver inte träna eller tänka på att äta nyttigt alls. Iofs är det kanske bra för kroppen att träna och äta bra, men jag kör på mottot att man bara lever en gång så lika bra att njuta medan man kan. Jag hoppas att de flesta tänker så, fast samtidigt ska man ju vara snäll mot sin kropp. Tjejer som vill gå ner i vikt som istället för att träna och äta mer regelbundet, väljer att äta pyttelite mat, hoppa över måltider och istället för att må bra får pga den lilla maten massor av sötsug som inte går att stå emot, är det ju bara synd om, för då äter dem en massa godis istället och det är ju ännu värre. Eller tjejer som tränar som änna jävla narkomaner och provar alla bantningsmedel i världen trots att dem bara är skin och ben. Varför gör man sånt? det är väl knappast för deras egen skull för dessa tjejer kommer ändå alltid att vara missnöjda med sig själva. Det är väl bättre att om man vet att man har lätt att lägga på sig så ska man göra allt för att stoppa småätandet, för det är det som är fällan, det är fan inte köttbiten till middagen eller pastan till lunch som gör att du går upp i vikt, det är de där mackorna, den där godispåsen eller det där glaset med cola som du bara inte kan motstå mellan måltiderna. Självklart ska man ta tag i övervikt om man tror att man kommer må bättre av det, men man måste göra det på rätt sätt. Och det handlar om att göra det av rätt anledning, för att man själv vill bli hälsosammare och snällare mot kroppen, inte för att killarna ska tycka man är sexig, det kan du fan vara ändå. Jag älskar min kropp, inte för att den är helt jävla perfekt, för det är den inte, utan för att den är min och det bästa jag kan göra är att tycka om den, att ogilla sin kropp hindrar en bara från saker. Kom helt in på något slags sidospår med det här inlägget. Men det var ändå något som borde sägas. Man behöver inte vara perfekt, man ska njuta av livet och må bra. Size zero gör dig inte lyckligare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0