And my heart was beating fast

Tänkte att jag skulle berätta lite mer om min och Emelies resa till Paris. 
Måste börja med att säga att alla fördommar som finns gentemot fransmän stämmer inte om du är i Paris. Här var varje fransman vi mötte trevlig, tillmötesgående och hade ingen ovilja mot att prata engelska, trots att dem inte var så bra på det. 

Paris är verkligen staden med två sidor. Vackra byggnader, guld, fontäner, statyer, lyxiga märkesboutiqer och fina parker såg man vart man än vände sig, å andra sidan såg man också tiggare, smuts, hundbajs och uteliggare. Jag älskar ju verkligen storstäder med hög puls, mycket människor och en såndär atmosfär och känsla om att allt är möjligt. 

Vi gjorde otroligt mycket under dessa fem dagar. Vi var på Versaille, shoppade i Paris, åt baugetter, var på Aperittif, stod högst upp i Eiffeltornet, var på guidetur runt hela stan och var på Disneyland. Jag älskar att hinna med mycket när jag är utomlands och vi var verkligen megatrötta varje kväll. 

Nu är det dags att förbereda sig inför nästa resa, åker till Italien i övermorgon. Fyfan vad härligt, den veckan blir det bara sol och bad :D <33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0